Osmaniye'de gıda zehirlenmesi şüphesiyle 53 kişi hastaneye başvurdu
Osmaniye'de bir işletmenin şubelerinden satın alınan pasta ve kremalı tatlıları tükettikleri iddia edilen 53 kişi, gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastanelere başvurdu.
Osmaniye Valiliği'nden yapılan açıklamada, vatandaşların rahatsızlanmasının ardından incelemelerin vakit kaybetmeden başlatıldığı belirtildi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekiplerinin işletmenin şubeleri ile üretim yapılan imalathanede denetim gerçekleştirdiği, gerekli numunelerin alınarak yetkili laboratuvara gönderildiği ifade edildi.
Hastanelere başvuran 53 kişiden 25'inin tedavilerinin tamamlanmasının ardından taburcu edildiği, 28 kişinin ise sağlık kuruluşlarında tedavisinin sürdüğü bildirildi. Valilik, hastaların hiçbirinin hayati tehlikesinin bulunmadığını açıkladı.
Soruşturma kapsamında gözaltına alınan iki şüpheli, çıkarıldıkları mahkemece adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Olayın kesin nedeninin, laboratuvar incelemelerinin tamamlanmasının ardından netlik kazanacağı belirtilirken, adli ve idari süreçlerin devam ettiği kaydedildi. (İLKHA)
YASAL UYARI: Yayınlanan yazılı haber, fotoğraf ve videonun tüm hakları İlke Haber Ajansı Basın Yayın San. Tic. A.Ş.'ye aittir. Hiçbir surette haber, fotoğraf ve videonun tamamı veya bir kısmı yazılı sözleşme yapılmadan veya abone olmadan kullanılamaz.
Siirt Eğitim ve Araştırma Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Sümeyra Nur Tabanlı, yaz aylarında artan klima kullanımının bilinçsiz yapılması halinde kas spazmı, ağrı ve hareket kısıtlılığı gibi sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirtti.
Can sıkıntısının çocuklar için her zaman olumsuz bir durum olmadığını belirten uzmanlar, doğru değerlendirildiğinde üretkenliği artırabileceğini söylüyor.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) açıkladığı 2025 yılı ölüm ve ölüm nedeni istatistiklerine göre, Türkiye'de geçen yıl 491 bin 684 kişi hayatını kaybetti.