"Çiftçimize desteğimiz sürecek"
Gaziantep'in Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, ilçedeki çiftçilere destek olmak için çalışmaların aralıksız sürdüğünü ve desteklerinin süreceğini söyledi.
Gaziantep'te, Valilik, Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Şahinbey Belediyesi arasında imzalanan protokol kapsamında, çiftçilere yönelik hububat tohumu ve gübre desteği devam ediyor.
Bu kapsamda geçtiğimiz yıllarda da çiftçilere 2 bin ton buğday tohumu, 2 bin ton gübre, 3 bin 500 ton hayvan yemi ve 600 bin adet zeytin fidanı dağıtımı yapan Şahinbey Belediyesi, bu yıl da çiftçilere 2 bin ton gübre dağıttı.
Daha önce Kapçağız ve Sarıt mahallerinde (köy) gübre dağıtımı yapan Şahinbey Belediyesi, üçüncü dağımını Burç Mahallesi'nde (köy) yaptı.
Burç Mahallesi (köy) meydanında düzenlenen törende konuşan Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, çiftçilere destek olmak için çalışmalarını aralıksız sürdüklerini söyledi.
Şahinbey Belediyesi olarak köylerin belediyeye bağlanmasından sonra köylere önemli yatırımlar yaptıklarını belirten Tahmazoğlu, "Üç yıl önce başlattığımız çiftçilerimize destek çalışmalarımız kapsamında; buğday, arpa, gübre, hayvan yemi, zeytin ve fıstık fidanı dağıtımı yaptık. Çiftçimize destek olmak için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz ve devam edeceğiz. Bu dağıtımı şehirde de yapabiliriz. Ancak biz hizmeti çiftçimizin ayağına kadar getirerek dağıtımlarımızı köylerimizde yapıyoruz. 2 bin ton gübre dağıtımının ardından buğday ve arpa tohumu dağıtımı yapacağız. Daha sonra ise küçük ve büyükbaş hayvan yetiştiricileri için yem dağıtımı yapacağız." dedi.
"Ücretsiz toprak analizi yapacağız"
Tarım Kredi Kooperatifleri Bölge Müdürü Mustafa Aslan da Şahinbey Belediyesi'nin çiftçilere önemli destekler sağladığını belirterek, "Üretimin desteklenmesi anlamında çiftçilerimizin zor zamanlarında Şahinbey Belediye Başkanımz Sayın Mehmet Tahmazoğlu, gübreyle başlayan tohumla devam eden çiftçimize çok önemli desteklerde bulunuyor. Başkanımız bu desteği sağlarken, biz de boş durmayalım dedik ve Tarım Kredi Kooperatiflerine üye olan herkese ücretsiz toprak analizi yapacağız. Bundan sonraki desteklemelerde de daha düzgün, daha kaliteli ve daha verimli ürünler alınması için sizlere bir yol göstereceğiz. Özellikle kurumum ve çiftçilerimiz adına Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu'na teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.
Şahinbey İlçe Tarım ve Orman Müdürü Mustafa Güzel de çiftçilere bölgelerine göre arpa tohumu cinsi dağıtıldığına dikkat çekerek, şunları söyledi:
"Önümüzdeki günlerde tohum dağıtımı başlayacak. Tohumda Ceyhan 99 tohumunu tercih ettik. Bu bölgeler de yağış çok olduğu için çiftçimizde Ceyhan 99 tohumunu tercih ediyor. Arpa tohumunda ise Efes isimli tohumu tercih ettik. Çok verimli bir arpa çeşidi. Ancak Kilis tarafındaki köylerimize Mert isimli arpa tohumu aldık. Mevsimsel durumlarına göre arpa tohumu dağıtımı yapılacaktır. Şahinbey Belediyemiz üç yıldır çiftçimize çok önemli destekler verdi. Başkan Mehmet Tahmazoğlu'ndan Allah razı olsun."
Konuşmaların ardından çiftçilere gübre tohumu dağıtıldı. (İbrahim Koçyiğit-İLKHA)
YASAL UYARI: Yayınlanan yazılı haber, fotoğraf ve videonun tüm hakları İlke Haber Ajansı Basın Yayın San. Tic. A.Ş.'ye aittir. Hiçbir surette haber, fotoğraf ve videonun tamamı veya bir kısmı yazılı sözleşme yapılmadan veya abone olmadan kullanılamaz.
Şanlıurfa'da Mustazaflar Cemiyeti tarafından düzenlenen "Çağımızın Kerbela’sı Gazze" programında, Kerbela hadisesi ile Gazze'de yaşananlar ele alındı. Kur'an-ı Kerim tilaveti, ilahiler, konferans ve tiyatro gösterisinin yer aldığı programa vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi.
Gaziantep Küçük Sanayi Geliştirme Teşkilatı'nda (KÜSGET) oto lastikçiliği yapan Mehmet Tatar, mevsimine uygun lastik kullanımının hayati önem taşıdığını belirterek, uzun yol öncesinde lastik ve araç kontrollerinin mutlaka yapılması gerektiğini kaydetti.
Gaziantep Şehir Hastanesi Göz Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Mustafa Berhuni, güneşten gelen ultraviyole (UV) ışınlarının göz sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerini aktardı.
Peygamber Sevdalıları Vakfı Genel Başkan Yardımcısı Kenan Çaplık, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla yaptığı açıklamada, Kur'an ve sünnet merkezli yeni bir eğitim sistemi çağrısında bulundu, ailelere ise yaz Kur'an kursları konusunda önemli tavsiyelerde bulundu.