İpekyolu Belediyesi vatandaşlara bez torba dağıttı
İpekyolu Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Cemil Öztürk, naylon poşet kullanımının doğaya verdiği zarara dikkat çekmek için semt pazarında vatandaşlara bez torba dağıttı.
Van İpekyolu Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Cemil Öztürk, Cumhuriyet Mahallesi’nde kurulan semt pazarında alışveriş yapan vatandaşlara naylon poşet kullanımının doğaya verdiği zarara dikkat çekmek için bez torba dağıttı.
TBMM’de onaylanan ve 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren plastik alışveriş poşetlerinin ücretli olmasını içeren çevre yasasına ve ‘Sıfır Atık’ projesi sloganıyla hayata geçirilen ücretli poşet uygulamasına destek veren İpekyolu Belediyesi, proje kapsamında ilçe genelinde vatandaşlara dağıtmak üzere 30 bin bez torba yaptırdı.
Bez torba dağıtımı sonrası gazetecilere açıklamalarda bulunan İpekyolu Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Cemil Öztürk, "Bu proje son günlerde gündem olan poşetlerin ücretli hale gelmesiyle vatandaşımıza bizde duyarlı bir belediye olarak dedik ki poşetler ücretli bizimde vatandaşlarımıza bir katkımız olsun. Hem de çevreye duyarlı olalım diye bez poşet bastırdık ve bu bez poşetleri biz özellikle Pazar esnafına pazara gelen vatandaşlarımıza markete giden vatandaşlarımıza dağıtacağız. Çevreye duyarlı bez poşetler bunlardan İpekyolu Belediyesi şuan için 30 bin adet bastırdık. inşallah bugün başlangıcını yaptık. Bugünden itibaren İpekyolu sınırlarındaki tüm vatandaşlarımıza dağıtımı yapılacak." dedi.
Yasanın çevreye duyarlı olduğunu ve bu yasayla poşetlerin marketlerde 25 krş olduğunu söyleyen Öztürk, "Dolayısıyla bizde bu projeyle artık dedik ki hem çevremizi koruyalım hem de bütçemizi koruyalım düşüncesiyle İpekyolu belediyesi olarak artık bez torbalarımızla vatandaşımızın yanındayız." diye belirtti. (İrfan Aslan-İLKHA)
YASAL UYARI: Yayınlanan yazılı haber, fotoğraf ve videonun tüm hakları İlke Haber Ajansı Basın Yayın San. Tic. A.Ş.'ye aittir. Hiçbir surette haber, fotoğraf ve videonun tamamı veya bir kısmı yazılı sözleşme yapılmadan veya abone olmadan kullanılamaz.
Gaziantep Büyükşehir İtfaiye ve Afet Yönetimi Daire Başkanı Alpay Canözer, yaz aylarında artan orman yangını riskine dikkat çekerek, yangınların büyük bölümünün insan kaynaklı olduğunu belirtti.
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
Diyetisyen Ayşe Şura Korkmaz, kahvaltının yalnızca açlığı gidermekten ibaret olmadığını belirterek, dengeli bir sabah öğününün fiziksel ve zihinsel performansı desteklediğini, düzenli kahvaltı alışkanlığının ise sağlıklı yaşamın önemli unsurlarından biri olduğunu söyledi.
HÜDA PAR Mersin İl Gençlik Kolları tarafından düzenlenen "Bahar Etkinlikleri" final programı yoğun katılımla gerçekleştirildi. HÜDA PAR Milletvekili Faruk Dinç'in katılımıyla, Gençlik ve Gazze temasıyla düzenlenen programda Filistin'de yaşananlar, gençliğin karşı karşıya olduğu sorunlar ve toplumsal sorumluluklar ele alınırken, etkinlikler kapsamında düzenlenen futbol turnuvasında dereceye giren takımlara da ödülleri takdim edildi.