Salgın döneminde sokak hayvanlarını sahiplenme arttı
Adıyaman'da faaliyete geçirilen Sokak Hayvanları Bakım ve Radyasyon Merkezindeki sokak hayvanları salgın döneminde vatandaşlar tarafından sahipleniliyor.
Kahta Belediyesi tarafından faaliyete geçirilen merkezde görev yapan Veteriner Hekim İbrahim Arıtay, salgın sürecinde oluşan duygusallığın sokak hayvanlarını sahiplenmede de görüldüğünü belirtti.
Arıtay sokaktaki bütün hayvanlara sahip çıkmak gayretinde olduklarını belirterek "Kahta Belediyesinin Sokak Hayvanları Bakım ve Radyasyon Merkezimizde sokakta sahipsiz olan bütün hayvanlara ev sahipliği yapıyoruz. Özellikle bu aralarda bize gelen hayvanlar sık sık karşılaşacağımız araç çarpmaları sonucu gelen köpekler veya zoonoz hastalıkları olan, uyuz hastalıkları olan hayvanlardır. Bu havyalar bize intikal ettiğinde tedavilerini burada gerçekleşiyoruz. İstirahat kısmı gözetimimiz altında oluyor. Aynı zamanda kedi ünitemiz yeni inşa edildi. Kedilere de artık ev sahipliği yapacağız. Bu şekilde hizmet vermeye devam ediyoruz." dedi.
Araç kullanan sürücülerin daha dikkati olmasını tavsiye den Arıtay "Özellikle araç çarpmaları sonucu Sokak Hayvanları Bakım ve Radyasyon Merkezimizde bize intikal ediyorlar. Nadiren de olsa çocukların zarar vermesi sonucu buraya getirilen hayvanlar oluyor. Ama karşılaştığımız en büyük sorun hayvanlara araç çarpmasıdır. Bize gelen kırık çıkıklardan gerçekten musdaribiz. Bu konularda bütün vatandaşlarımızdan araç kullanırken duyarlı olmalarını rica ediyoruz." ifadelerini kullandı.
"Geçen yıla göre sahiplenme daha fazla
Salgın döneminde sokak hayvanlarını sahiplenme hissinin daha fazla olduğunu dile getiren Arıtay "Özellikle pandemi döneminde sahipsiz sokak hayvanlarını sahiplenmek isteyen çok vatandaş oluyor. Bu bizi çok sevindirdi. Bu konuda geçen sene 100'ün üstünde hayvan sahiplendirdik. Bu da yüz tane sokak canlısının bir evinin olması demek buda bizi çok mutlu etti." şeklinde konuştu. (İLKHA)
YASAL UYARI: Yayınlanan yazılı haber, fotoğraf ve videonun tüm hakları İlke Haber Ajansı Basın Yayın San. Tic. A.Ş.'ye aittir. Hiçbir surette haber, fotoğraf ve videonun tamamı veya bir kısmı yazılı sözleşme yapılmadan veya abone olmadan kullanılamaz.
Epilepsi tedavisinde en önemli unsurun doğru ilaç seçimi ve düzenli takip olduğu belirten Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Sultan Tarlacı, hastaların hızlı sonuç alma beklentisi nedeniyle zaman zaman yanlış tedavi yaklaşımlarına yöneldiğini söyledi.
Diyetisyen Sümeyye Şimşek, yaz mevsiminde sağlıklı beslenme ve sıvı tüketimi konusunda önemli tavsiyelerde bulunarak, terleme yoluyla yaşanan sıvı kaybının yeterli miktarda su tüketilerek karşılanması gerektiğini vurguladı.
Mardin Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıbbi Onkoloji Uzmanı Dr. Ömer Acar, kanserle mücadelede erken teşhisin hayati önem taşıdığını belirterek vatandaşları düzenli tarama programlarına katılmaya davet etti.
Sağlık Bakanlığı tarafından fiziksel aktivitenin önemine dikkat çekmek amacıyla hayata geçirilen "Hareket Yaşını Öğren Sağlıklı Yaşa" kampanyası kapsamında Bursa’da bir hafta içerisinde 12 bin 800 vatandaşa hareket ölçümü yapıldı.